dijous, 23 de desembre del 2010

La polèmica sobre el Pla de mobilitat

El govern municipal ha aprovat, i ha començat a aplicar, un nou pla de mobilitat. El pla de mobilitat s’emmarca en la Llei 9/2003 de juny de la mobilitat i de les Directrius Nacionals de Mobilitat. La Llei té per objecte establir els principis i els objectius als quals ha de respondre la gestió de la mobilitat de les persones i de les mercaderies.
Els pobles i les ciutats canvien amb el pas del temps. Res no és com era o com ens hauria agradat que fos. Les dinàmiques derivades de la mobilitat residencial dels ciutadans i ciutadanes del país ha fet canviar pobles i ciutats. S’han generat noves necessitats a les quals cal donar solucions.
Cardedeu ha entrat en el segle XXI amb l’impuls de renovació necessari tot prenent com a base el Pla de Mobilitat del primer govern de progrés del municipi. Sí, aquell Pla de Mobilitat que va ser tan criticat, aquell que va rebre la total desaprovació d’un grup de comerciants del centre, per les repercussions negatives que havia de tenir per als seus respectius negocis. Hores d’ara cap d’ells ha plegat però alguns d’ells, moguts sembla com per un ressort, tornen novament a posar objeccions, ara al nou pla.
Aquesta vegada, com tampoc l’altra, no si val. No es poden fer trampes. L’altra vegada, potser amb més timidesa, es va fer una consulta a les associacions. Ara s’ha anat més enllà i la consulta s’ha fet extensiva a tothom que se n’ha volgut preocupar, per tant ara no si valen les queixes.
L’espai i el moment de fer-les ja hi van ser. Entre l’octubre del 2003 i el setembre del 2004 es van fer diferents activitats de participació ciutadana en les quals es van elaborar les propostes dels cardedeuencs i cardedeuenques per desenvolupar el Pla de mobilitat.
A punt d’aprovar-se definitivament el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, hem d’esperar les actuacions urbanístiques que facin possible el que planteja el Pla de mobilitat, entre d’altres la creació de la pota est, que alliberi de trànsit l’Av. Rei en Jaume i la carretera de Dosrius, la creació de noves zones de vianants als eixos comercials i de serveis, la creació de més carrils bici i l’arranjament de la zona d’aparcament de l’Av. Del ferrocarril. Si amb la posada en funcionament del Pla hi ha problemes també està previst la creació de la Taula per la Mobilitat que és l’espai on caldria proposar solucions.
No sé perquè algunes queixes m’han fet pensar en el mite de la caverna de Plató. Tot plegat contrasta amb la baixa presència de públic a la presentació del Pla al CeCuCa, o prèviament a les taules de participació ciutadana, polítics de l’oposició inclosos, que tampoc van ser presents al Consell de Medi Ambient en la seva presentació.

Text publicat a la revista El Nas de Cardedeu febrer 2007

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada